'to be or not to be: this is the question...' Shakespeare






miercuri, 4 mai 2011

2. Nu iti limita potentialul

Un client cu care am lucrat odata si care crescuse la tara mi-a impartasit urmatoarea poveste:

Tatal meu a avut grija si a construit o frumoasa gradina de legume si noi vindeam produsele la un mic stand pe care il construisem la marginea drumului. Parintii mei si-au cumparat intotdeauna puii de la un vecin numit Willy Scott.
Intr-o zi, cand toti eram toti afara lucrand la standul de legume, Willy ne-a trimis niste pui intr-o cutie, care a fost lasata pe terasa din fata. Cand ne-am intors acasa mai tarziu in acea zi am descoperit ca puii scapasera si alergau in toata curtea. Toata lumea din familie a inceput sa urmareasca puii si sa ii puna inapoi in cutie.
Tatal meu a fost suparat si a decis sa il sune pe Willy pentru a-si exprima nefericirea pentru ce se intamplase. I-a spus ca nu crede ca a fost o idee buna sa lase puii nesupravegheati intr-o cutie si ca familia a trebuit sa alerge puii peste tot in vecinatate; in cele din urma, el a mentionat faptul ca au reusit sa prinda doar unsprezece. La care, Willy a remarcat cu surprindere: 'Unsprezece pui de gaina nu este prea rau, a exclamat, eu am livrat doar sase!'

Cat de multe am putea fiecare sa realizam daca nu am avea nicio idee despre limitele existente? Potentialul pe care fiecare dintre noi il poseda este restrictionat adesea de propriile limite autoimpuse. Recunoasterea lor este primul pas spre eliminarea acestora. Te plictisesti la locul de munca? Poate ca este timpul sa ceri mai multe responsabilitati. Iti place sa scrii poezie in timpul liber? Poate ca este timpul sa trimiti din poezii pentru un concurs sau unui grup de scriitori. Ai concurat la o alergare de placere de cinci kilometri? Poate ca este timpul sa incerci o cursa mai lunga.

Actioneaza in afara zonei tale de confort si data urmatoare s-ar putea sa gasesti unsprezece pui cand ai fi crezut ca sunt doar sase.



Timothy Sharp - 100 de cai spre fericire

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu